torsdag, maj 11, 2006

Pretty bird

Jag fick en vän idag. En talgoxe.
Han flög in i byggnad 23. Först blev han lite rädd när jag försökte hjälpa honom så han flög in i några fönster. Han ville ju bara flyga ut igen. Kan tro att han var groggy. När jag väl lyckades få tag i honom efter att han nästan däckat på golvet ville han inte vara nån annanstans. Försökte med en blomrabatt. Inget intressant. Försökte med ett träd. Tänkte han kanske ville sitta där istället än i min hand. Men näe, det lockade inte alls. Han klättrade bara längre upp på min arm.
Till sist fick jag nästan tvinga honom upp på en gren i trädet. Lite tråkigt för när jag kom tillbaka 5 min senare var han borta.
Finaste upplevelsen på länge. Han var fin att klappa.
Obs! Jag tvättade händerna direkt efteråt. Med tvål och vatten. Noggrant.

Inga kommentarer: