torsdag, februari 23, 2006

Something about aortaklaffen

Ja det är ingen fara med mig. Har aldrig varit. Tror jag.
Var på återbesök på Thoraxavdelningen. Jag var yngst i väntrummet, alla andra var typ 50+.
I alla fall. Det är som vanligt, inget nytt har hänt. "Felet" är lindrigt och de kommer inte göra någonting åt det. Inte än. Men kanske i framtiden. När visste inte den kvinnliga doktorn. Blir det en förändring till det sämre så blir det en operation men hon kunde inte svara om det någonsin kommer hända eller om det inte händer alls. En negativ förändring alltså.
Får en tid om två år igen.
Hon förklarade för mig, vad det var som fel. Jag kanske såg så ovetandes och frågande ut när hon började prata. Det var bra i vilket fall, nu vet jag ju hur jag ska säga. Det är nånting med aortaklaffen typ. Så. Förstår ni? Piece of cake.

Inga kommentarer: