måndag, december 26, 2005

Skogsmulle på tur

Det här med modem funkar ju inte. Att sitta på en 56k-uppkoppling är rena rama stenåldern. Nu sitter jag för tilfället inte på en sån uppkoppling utan är hos min moster som har bredband. Jag gav upp med modemet hos morsan när det tog 5 min att komma in på Google. Fast det är skönt att inte ha en dator i närheten. Finns ju tv att titta på. Om man får ha den ifred. Får man inte det får man improvisera lite på elorgeln ute i förrådet istället. Eller ta en två timmar lång promenad ensam ute i skogen. I min skog. De hade visserligen skövlat lite av den. Blev lite sur.
Funderar på om jag ska ta en tidig promenad imorgon innan jag åker hem. Det var så rogivande att gå omkring där i sina egna tankar och nynna på lite låtar. Av nån anledning så fastnade jag för Elever mest hela tiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Undrar ofta hur det skulle kännas att "komma hem" till våran skog. Nu känns det istället oftast tråkigt att gå samma vanliga vägar när man vill ta en promenad.
PS. Nu är det nästan 50 cm snö hemma
//Mamma