tisdag, november 15, 2005

Det är humor

Jag har länge funderat på en lista av de bästa programledarparen i...eh...typ nutid. Eftersom jag har tänkt klart på listan nu så tänkte jag publicera den. Listan är inte i rangordning utan det är bara en lista på vad jag tycker är de bästa programledarparen. Anledningen är att jag kunde inte komma fram till vilka som var bäst eller i vilken ordning de skulle placeras. Det är ju humor fast med olika vinklingar. Skriv kommentarer för fasiken.

Filip Hammar och Fredrik Wikingsson("100 Höjdare", "Grattis Världen", m.m)
Allt de gör är hysteriskt och smart. De har säkert en hel stab bakom sig men vad gör det, det de gör är ju sjuuuuuukt roligt.

Musse Hasselwall och Andreas Halldén("Rallarsving" ZTV)
Det är inte för att jag gillar kampsport(vilket jag inte alls gör) som jag tittar på Rallarsving utan för att Musse och Andreas är så, ja jag vet inte, så bögiga helt enkelt fast på ett gulligt sätt. Straight homo-romantik i machomjuk(va?) miljö. Det är kul.

Anders Johansson och Måns Nilsson("Så funkar det" P3, "Clownen luktar bensin" P3, "Morgonpasset" P3, "Anders och Måns" SVT)
Dialekten och de ovanliga inslagen. Vet inte om jag behöver säga mer.


Jag funderade också länge på den kvinnliga sidan. Tyvärr(får man väl säga) så kom jag inte fram till något. Det enda jag kunde komma på var de där två tjocka tanterna som åkte omkring på en motorcykel med sidovagn i den Engelska landsbygden och lagade konstig mat. Programmet visades säkert för en 5-7 år sen. Annorlunda är väl ordet.

Inga kommentarer: