fredag, november 04, 2005

Handikapad

Har funderat på hur lätt man kan känna sig handikappad. Bara en sån liten fjuttig sak som att göra illa sig i fingret kan få en att bli delvis funktionshindrad, MEN, att man dessutom uppfattar det som ett besvärligt funktionshinder är egentligen helt löjeväckande med tanke på hur en del människor med SVÅRA kroniska rörelsehinder har det.
Känns som det är lite svårt att likställa.
Man kan ju inte säga "Åh, jag har skadat mitt finger så jag kan inte jobba, måste nog sjukskriva mig.", hör ju hur dumt det låter. Fingrar och tår är lite mesigt att beklaga sig över, om det inte är nån allvarlig skada man har dragit på sig. Men ändå, det låter fortfarande löjligt. Tills man visar upp skadan, beviset på att det gör ont och att man delvis är lite handikappad. Man har typ råkat sågat bort en liten fingerstump, man kanske har brutit fingret eller olyckligtvis trampat i klaveret(hahaha) och stukat foten. I mitt fall är det dock inte så farligt. Jag har ju bara halvt dödat fingret.
Imorse när jag hade duschat och stod och torkade min späda kropp så blev jag lite häpen över hur fort kroppen läker. Granskade fingret och såg att det redan har bildats ny hud och att det inte gör lika ont längre, PANG, precis då jag tänker att det inte gör så ont längre så slår jag i fingret rakt över såret på dörrlisten. Det gör visst ont längre.

Obs! Titeln är ingen felskrivning.

Inga kommentarer: