måndag, december 11, 2006

Brunost med agurk

Frukostvanor är intressant det må jag säga. Speciellt norska. Svenska tycker dem. Brunost med gurka var tydligen väldans konstigt. Jordgubbsmarmelad skulle man ju ha på. Testade marmeladen efter konstiga blickar med gurkincidenten, den tog bort det mesta av ostsmaken. Det smakade ju bara marmelad hur lite man än tog. Det slutade med att jag åt brunost on the rocks.

Julmaten som jag nämde tidigare var ingen direkt julmat utan mer traditionell norsk vintermat eller hur man ska kalla det. Julmat kanske man säger men då tänker jag mer på julbord och såna bufféliknande grejer. Maten bestod av ribba, potatis med brunaktig sås, surkål, lite kokta grönsaker(morötter och brysselkål), lingon och inlagd gurka. Det var gott och fett. Helt galet fett! Knaprigt fett! Krispigt fett! Det var så gott att man totalt skiter i att det egentligen är rent fett man knaprar på.

I övrigt var helgen bara bra. Ingen ångest över nånting. Jo lite kanske, sån vanlig, dagen-efter-ångest-pga-alkohol. Det mesta kom när planet lyfte. Satt vid fönstret och tittade ut på alla lampor som lyste upp lite här och var på marken. Var så fint att jag blev helt sentimental.
Jävla norrmän.
Måste även säga att jag är rätt stolt över mig själv att kunna sitta i ett dånande flygplan utan att oroa mig för att jag ska bli döv. Typ.
Väldigt bra helg är skiten.

Inga kommentarer: