söndag, december 24, 2006

We gotta get out of this place

Varför måste ALLA säga God Jul hela tiden, jag mår illa. Sluta skicka sms, meddelande på diverse communityn etc etc. Svarar man inte så är man otrevlig. Jag är otrevlig. Jag har ingen lust att svara tillbaka för att någon person tycker att julen är så himlans fin och underbar och MÅSTE skicka massa meddelanden till hundra personer.
Vad är det för bra med julen? Man blir bara tjock av all mat och känner sig äcklad. Man blir påtvingad massa trevlighet. Man känner sig extremt alienerad vart man än är någonstans(om man inte är i sin trånga men trygga 1a på söder). Just därför är jag irriterad. Men det går säkert över på tisdag när jag är hemma igen.

Imorgon är det fest på Harrys, det kan/kommer bli intressant. Kan tänka mig att det är tusen frågor som gäller för kvällen. Jag har ju knappt visat mig i småstaden på tre år. Tusen frågor. Vad ska man svara? Ingen kommer förstå ändå. Småstad vs storstad. Det är så djupa klyftor att Grand Canyon bleknar i jämförelse. Det är väl lika bra att fortsätta provocera(det är så kul när det går så enkelt) och vara "arrogant och fin" som jag nu tydligen är, hur man nu lyckas med den bedriften med tanke på det liv jag lever är ett mysterium. Jag vill inte spekulera i varför. Så förklara för mig tack! Jag är ju absolut ingenting(förutom otrevlig då). Det är min åsikt.

En räddning i småstadsvardagen.

Inga kommentarer: