måndag, januari 09, 2006

Ett nödvändigt måste

Jag ska tydligen gå upp om ca 4 timmar. Jag har ett jobb som säger att jag måste inställa mig 07.30 varje vardagsmorgon. Frågan är varför jag sitter uppe och skriver detta just nu när jag egentligen borde sova. Svaret är väl att jag har ingen lust att sova. Och just nu skiter jag i om jag kommer vara nästintill dödförklarad när väckarklockan börjar ringa om några timmar. Jag kommer definitivt ångra mig. Men nu gör jag en liten revolt mot mig själv. En revolt mot att inte vara så nervös hela tiden. Som nu, i vanliga fall hade jag varit helt hysterisk för att jag inte kommer få nån sömn och det kommer säkert påverka hela dagen imorgon. Men. Jag tänker inte tänka så längre. Jag tänker inte vara orolig och nervös för saker jag inte borde bry mig om. För saker som inte ens har hänt. Det är så jävla onödigt att jag helt enkelt måste ändra på mig.

Inga kommentarer: