söndag, januari 22, 2006

Helgen dårå

Vilken spontan helg. Ganska vanlig men spontan och angenäm. Inga konstigheter förutom att jag skulle vilja slå till mig själv för jag är så knäpp i vissa sammanhang. Fast det är visserligen ganska konstigt.
Börjar gilla spontaniteten mer och mer, lagar den lite från att ha varit totalt kass. Det är lite svårt att vara spontan när man sitter ute i Stockholms södra utpost. Är lätt att man fastnar där ute istället för att ta sig nånstans. Men jag lovar det kommer bli bättring.
Denna helgs spontanitet bestod av ett teaterbesök. Förfrågan kom 1½ timme innan start, självklart tackade jag ja till det. Det var hysteriskt att se Peter Dalle, Robert Gustafsson och Per Svensson strippa i Lögn i helvete. I övrigt var den helt ok, ganska medelbra. Förutom att Robert Gustafsson har sålt ut sig för längesen. Han gör ju alltid samma saker och det mesta han gör är väl rutin. Man har ju sett allt han gör mer än 54674 gånger förut. Men det funkar tydligen för den stora massan.
En annan spontan grej var dagens fika. Pratsamt, trevligt och intressant. Alltid kul med nya möten.
Ja så har det blivit en hel del massa film också.
Closer - 4/5
The Descent/Instängd - 3/5
Harry Potter och den flammande bägaren - 4/5

Inga kommentarer: