torsdag, januari 26, 2006

Wok i NY, nej Sörentorp

Sådär ja. Då var det gjort. Först ett litet telefonsamtal och sen en anmälan på internet. 3750kr fattigare blir jag men förhoppningsvis är det värt pengarna. 16 februari börjar jag. Ska bli spännande.

Längtar till lunchen. Har en söt liten pappkartong med wok i kylskåpet. Man fick med pinnar att äta med också. Take away-drömmen på jobbet. Får alltid en sån NY-känsla av sånadär grejer. Det är Miranda i Sex and the city och alla amerikanska filmer som har lyckats med det. Det ser så skönt ut att kunna beställa hem vilken mat som helst på vilken tid av dygnet(nästan). Det kanske bara är en myt. Jag har bara upplevt NY i en dag, dessutom var jag vara 11 år så jag vet inte om det stämmer riktigt. Det kanske inte alls är så. Är det precis som här i Stockholm? Enda som finns tillgängligt är typ kall pizza som tar minst en timma att få hem. Jag måste ta reda på det här. Får prata lite med min kontakt på Upper East Side.

2 kommentarer:

Niclas sa...

Har du anmält dig till den där knypplingskursen du har pratat så mycket om? Vad kul :)

KRG sa...

Ja man måste ju våga lite nya saker. Vara spontan, hitta nya inriktningar. Först blir man bombad med massa schlager, sen blir man nästan musikalfjolla och nu knyppling, förstå vad jag kämpar för att passa in. Men jag tror det kommer bli en riktigt givande kurs. Jag har nog nåt fint klart till din födelsedag så du har nåt att se fram emot =)