onsdag, januari 25, 2006

Lägenhetssvammel

Jag har blivit besatt. Besatt av kvadrameterpris. Besatt av att räkna ut kvadratmeterpris kontra fynd eller ej. Det är helt sicke. Kommer aldrig få tag i en lägenhet på det sättet det förstår jag ju. Men min extrema vilja att göra smarta affärer har ett fantastiskt övertag.
Eller så är jag bara rädd. Igen.
Fast söndagens visningar ser lovande ut. Men det har det ju gjort förut. Det är som att jag skulle ha en förbannelse på mig. De lägenheter jag tittar på blir alltid dyra. De blir verkligen det. Det är inget jag får för mig eller för att min businesskänsla börjar dra sig lite om öronen när det går över mina planer. Ibland undrar man om folk inte tänker efter riktigt. De verkar så desperata fast läget eller planeringen på lägenheten inte är nåt vidare.
Man har väl olika krav.
Jag vet vad jag vill ha för en gång skull. Kan jag inte få det då?

Inga kommentarer: