måndag, januari 16, 2006

Jag i ett kostymdrama

Knappt 40 minuter tog det att gå från Sörentorp till Bergshamra centrum. En riktigt trevlig liten utflykt. Med ren vilja och stor motivation gick jag med raska steg och njöt av naturen. Även att det hade börjat bli mörkt var det en förtjusande väg att gå med inslag från Ulriksdals slott och dess stora tillhörande slottsträdgårdar, pittoreska små hus, några får i en lada, en nästintill frusen bäck, bikupor(jag hoppas de små bina ligger och sover) och långa allèer. Tänk den synen på sommaren, vilken 1800-talsidyll, vilken grönska. Tänk er Jane Austens Stolthet och fördom som så passande är aktuell på bio just nu.
Nu längtar jag ännu mer till våren.
Hade jag inte kommit fram till målet, ett intetsägande centrum, och hade det inte blivit så mörkt hade jag kunnat fortsätta gå omkring i ett sådant landskap hela kvällen.

Inga kommentarer: