måndag, oktober 03, 2005

The cure for cancer

Har varit på akut läkarbesök idag. Ni behöver inte vara oroliga, det var inget farligt. Min nya "husläkare" hade fått en tid över idag så jag passade på att gå dit. Hon var snäll och väldigt bra faktiskt. Hon ville skicka iväg mig på massa roliga ställen. Har fått två remisser, en för KBT(kognitiv beteendeterapi) och en till en kirurg som ska ta bort mina cancerknölar(säkert inte cancer men jag har svårt att tro att det inte är farligt fast hon sa att det inte var det, varför tror ni jag ska på KBT liksom!). Det händer alltid någonting, men inget hjälper direkt bra. KBT tror jag passar mig, gör det inte det så vet jag inte vad jag ska göra. Imorgon är det sjukgymnastik. Den tänker jag inte gå på, kändes ganska meningslöst förra gången.

Funderar på alla ord och uttryck jag använder. Vrider och vänder på varenda mening, så att det ska bli perfekt. Det kommer aldrig bli perfekt. Det behöver inte vara perfekt. Jag måste inse det.

Dagens låt:
Mercury Rev - The dark is rising

Inga kommentarer: