tisdag, oktober 25, 2005

Fartblind kriminell

Jag skulle lätt kunna räkna upp alla de musikskivor jag köpt de senaste två åren på min ena hand. Jag tror det är två eller kanske möjligtvis tre stycken. Jag har helt tappat mina moraliska värderingar angående kopieringsrättigheter och även mitt tidigare intresse audiofili. Kan inte påstå att jag saknar dem. Det är ju så mycket enklare att ladda ner musiken...hmm...på olagligt vis.
Men, på fredag ska jag göra min första lagliga nedladdning av musik. Min första(lite nervöst), jag vet inte ens hur det funkar när man "köper" musik på nätet. Det har ju alltid funnits tillgängligt "gratis" innan så varför köpa? Egoist, mm, jo. Förlåt för att jag stal er underbara(förmodligen) musik.
Enda gången jag använder min cd-spelare är när jag inte har just det specifika albumet(om jag har det på CD vill säga) jag vill lyssna på på datorn, vilket händer väldigt sällan. Ska man då orka leta reda på skivan i någon undangömd kartong långt inne i en garderob fullproppad med olika saker(skräp?). Jag saknar inte det heller, att ha ett etui med en silvrig plastskiva i alltså.
Jag är väl ingen riktig samlare, jag har omvärderat värdet i att ha hyllmeter med cd-skivor. Det kostar pengar och så samlar det damm. Jag köper bara kents skivor, och Håkans. Det räcker.

Inga kommentarer: