onsdag, oktober 12, 2005

Hack i skivan

Hela morgonen från att jag vaknade, resan till jobbet och till nu, hade jag ett litet musikstycke i huvudet som jag inte kunde komma på vad det var för nåt. Det var synthigt, kändes som electronica men lite poppigt. Electroclash helt enkelt. Hela stycket var väl fem, sex sekunder långt. Texten som hade fastnat var "Everything to gain", sen var det någon slags körmelodi direkt efter textens slut sen började det om igen, repeat.
Funderade mycket på om det var Radiohead, ungefär så som de låter på "Kid A". Lite Warp-inspirerat, mycket experimentlusta. Men det kändes inte rätt, kunde inte komma på något de har gjort som lät precis sådär. Försökte komma på vilken grupp det var, hur mycket jag än tänkte och försökte gå igenom mitt musikbibliotek i huvudet så kom det inte upp något som passade. Gav upp till slut och googlade texten.

Inga kommentarer: