torsdag, september 22, 2005

Böcker

Idag har jag handlat böcker. Jag har någon konstig dragning till böcker som handlar om barn eller ungdomar, oftast böcker om barn eller ungdomar som far illa. Det är barn som blir slagna, det är barn som blir utsatta för sexuella övergrepp, det är unga tjejer som skär sig och vill ta livet av sig, det är, det är ungdomar med drogberoende, etc. Jag vet inte hur det kommer sig. Ibland får jag för mig att det är för att man själv ska må lite bättre, försöka inse att man inte har det så dåligt som man tycker. Men i slutändan så får det en bara att må ännu sämre. Mest arg och bedrövad för att denna värld kan ta såna egendomliga och fruktansvärda uttryck. Men idag sa jag nej till mig själv och de utsatta barnen. Idag blev det Lasse Anrell och Jonas Gardell istället.

Dagens låt:
Marilyn Manson - Coma White

Inga kommentarer: