onsdag, september 28, 2005

Drömmen blir imorgon

Jag hade en konstig dröm inatt som jag tänkte berätta om. Men jag orkar inte plita ner den nu, så ni får gott vänta. Spännande va!
Äsch, skit samma. Om jag inte skriver ner den nu så kommer ni bara gå och tänka på den där spännanden drömmen som jag hade, och när ni väl läser den så blir ni bara besvikna för att så roligt var det inte. Så här kommer den.
Jag drömde om att jag lade bud på en lägenhet(väldigt adekvat), jag pratade med mäklaren som sa att jag skulle ringa Mauro Scocco(jag vet, konstigt) för han hade lite möbler jag kunde få(varför skulle Mauro Scocco ge MIG möbler???). Efter ett tag när jag hade pratat med Mauro, försökte småsnacka lite först(gick inte så bra, han verkade lite grinig), sa han att jag kunde få en gammal kökssoffa som han inte ville ha kvar längre. Jag tackade och tog emot. Rätt som det är kommer han tjej/fru/sambo in i konversationen och börjar tjata om att; "ska vi inte säga nåt ändå". Mauro var lika grinig som innan och verkade bestämt inte vilja säga något. Säga vadå, blev lite nyfiken, vad är det nu som är på gång. Men efter ett tag så gav han upp efter lite tjat från hans tjej/fru/sambo som fortsatte i samma stil; "att det skulle kännas dumt och det är taskigt att inte säga hur det ligger till". Han ger upp och säger att det är deras lägenhet jag är intresserad av och lägger bud på och nu vill dem bli av med möbler så de slipper anlita en flyttfirma. Sen tog drömmen slut. Visst var den konstig. Anledningen, det är ganska intressant hur drömmar egentligen uppstår, är att jag lyssnade på Mauro Scoccos nya låt "Kall Stjärna" ganska mycket igår, dessutom så läser man om honom dagligen så som han har hypats. Jag pratade med pappa som sa att min syster skulle få hans kökssoffa som han inte ska ha kvar för han ska flytta. Och till slut, jag tittar på lägenheter. Allt det lyckades min hjärna pussla ihop till en dröm. Finurligt.

Dagens låt:
Mauro Scocco - Kall stjärna

Inga kommentarer: