lördag, september 17, 2005

Stuck in reverse

Igår natt tänkte jag testa en avslappningsskiva innan jag skulle somna. Det gick inget vidare, hörde nog bara hälften av vad människan pratade om. Tänkte bara på massa andra saker istället. Jag har en oförmåga att slappna av. Det går bara inte. För det första skulle man hitta en skön liggposition, kvittar hur jag än ligger så gör det ont nånstans. Hur ska man då lyckas kunna slappna av. För det andra kan jag inte koncentrera mig för det låter i öronen/huvudet. Det är hopplöst. Kunde inte somna sen ändå och inte var jag speciellt avslappnad. När jag låg där i sängen så började det knarra någonstans i lägenheten, kan ha varit ett öppet fönster som rörde sig lite knarrande fram och tillbaka men ett sånt resonlig resonemang har man inte i ett sånt läge. Låg där och funderade på vad det kunde vara, alla hemska tankar kom upp, psykopatiska mördare, äckliga zombiebrudar i Japanska skräckfilmer, Gollum, allehanda monster, Tiina Rosenberg(hon är fan läskig). Jag vågade inte gå upp för att titta vad det var som lät så jag låg kvar där, livrädd, och somnade av psykisk utmattning.

Dagens låt:
Coldplay - Fix You

Inga kommentarer: