fredag, september 23, 2005

Fredagsnöje

Nu har jag torkat en del av golvet i mitt rum med alifatnafta och sån där svamp med grön borstgrejs på, kommer inte på vad det heter. Det var lite mycket kladd på golvet, färgkladd alltså. Alifatnafta var inte så snällt mot händerna märkte jag. Helt uttorkad. Kanske skulle använt handskar. Det svider lite mysigt vid nagelbanden. Går väl över så småningom. Får smörja in mig med lotion några gånger.
När jag lika väl är igång och städar så kan jag väl ta hela rummet. Har dammsugit upp alla dammråttorna, det var många det. Nu skurar jag golvet med Grumme såpa. Om inte jag kan komma till skogen får skogen komma till mig helt enkelt.
Vilket fredagsnöje man kan ha.
Och inget festande blir det heller. Det är slut med sånt på ett tag nu. Jobbigt.

Dagens låt:
The Smiths - There is a light that never goes out

Inga kommentarer: