onsdag, september 07, 2005

Samlade tankar och stulna texter

Jag tyckte det kunde vara intressant med en liten tillbakablick för de som inte kunnat läsa vad jag skrivit tidigare. Blir bara 3 månader tillbaka dock. Har även lagt in en del kommentarer i efterhand om en del inlägg.

2005-09-05
Måste man käka massa piller för att få i sig lite extra serotonin? Kan man få inte få värsta sprutan, chocka kroppen med koncentrerad serotonin rakt in i alla mörka hörn och skölja bort det så man får känna lite glädje för en gångs skull. Käka massa piller är så jobbigt och man blir bara ännu mer störd. Känns som jag borde kunna skriva mer men det kommer ingenting. Vad blev det, två och en halv mening typ. Helt otroligt. Förstår inte vad som hänt med mig, är helt tom. Understimulerad, stressad, hjärntumör!? Gissar på det sista, man är ju en utpräglad hypokondriker. Roten till allt det onda...
2005-09-04
Jag vill gömma mig i ett hörn. Isolera mig från omvärlden. Inte finnas till. Bara försvinna för ett tag. Jag kan gömma mig i ett hörn. Komma tillbaka när allt gått över. Men jag har inget hörn. Det finns ingenstans att fly. Det går aldrig över.
2005-09-02
Jag ska stjäla tillbaka min tid. Så småningon.
2005-08-30
Fonofobi är ett bra ord på min tillvaro just nu.
Och ur kaoset talade en röst till mig som sade: -Le och var glad ty det kunde varit värre.Jag log och var glad och det blev värre....

2005-08-29
Jag är så jävla trött på att behöva anpassa mitt liv hela tiden! Jag försöker vara glad. Försöker blicka framåt men det är alltid nåt som trycker ner en igen. När man väl tycker att det är lite kul att leva(typ några sekunder) så kommer tankarna tillbaka som ett jävla basebollträ och dunkar ner en till backen igen. Lika bra att ligga kvar där nere...
Nu ska jag gå in på tradera och kolla om jag hittar några nya öron till salu.
2005-08-28
Jag förstör mitt liv.
2005-08-25
Tänker så mycket att det inte finns ord kvar till verkligheten, jag är helt tom. Allt finns i mitt huvud men det vill inte komma ut. Det är så mycket jag vill säga, vill att det ska stråla ur mig som ett barns naiva lek med såpbubblor, men det tar bara stopp. När jag väl vill säga något så finns det inget där, alla ord och tankar dunstade bort och jag har tappat bort mitt språk.
2005-08-24
Jag verkligen hatar att åka buss. För det första så sprang jag till fel buss i morse i panik av att jag trodde jag skulle missa den(jag skyller på att jag var trött för det låter bättre än att jag var mer flummig och förvirrad än vanligt). Sen när den "rätta" bussen jag skulle åka med kommer så kör han förbi mig. Ilskan gick efter en kort stund över till uppgivenhet. Det är väl så det ska vara, jag orkar inte ens bry mig längre! Jag tycker inte om bussar och jag tycker inte om busschaufförer. Jag är så trött, så trött!
Kommentar:
Jag ogillar fortfarande att åka buss.
2005-08-22
homo ludens
how sullen is your day how dreary your everyday how pitiful your little thoughts how many self-confidence-raising items have you bought and by the way you talk it´s like your being a stubborn man and by the way you move it´s like you´re being superior but that´s fine the story of our lives might seem rather bland don´t you understand full throttle in the night an empty bottle and a lousy fight when you could listen to some wax or spend the night with him instead let´s play a little while cover up our angst in style with glitter sound and light until our drunken heads and our broken hearts feel alright and by the way you talk you gotta be a stubborn man and by the way you move it´s like you´re being superior

2005-08-21
Sluta dröm om det ljuva livet, vi kommer aldrig vara med om det och be aldrig mer om ursäkt, för sakerna du aldrig gjorde. Men det äter upp dig när du ligger i din säng, åh gud det gör så ont att något så nära kan vara så långt bort
2005-08-20
Inga verb, bara glosor. Som mitt liv. Hur hittar man verben i sitt liv?

Kommentar:
Gissa var jag stulit det ifrån.
2005-08-19
Gör ett avtryck, le! Gör ett avtryck som sitter.

2005-08-18
If common sense means no control, you've got it all, you've got it.
Love your money, love your money.

2005-08-16
En sång fick en helt ny text, felcitat som vanligt. Jag är expert på sånt!
Pinsamt! Pinsamt! Pinsamt! Nu mår jag dåligt!
2005-08-15
Snart är det Jul. Fan.
2005-08-13
"Naturgivna idéer", 1857-1911
"Faktum är att mannen i begynnelsen var påbjuden att härska över kvinnan: och detta är ett evigt påbud som vi varken har rätten eller förmågan att ändra." Greve Percy (1873)
"Det är större skillnad, fysiskt och moraliskt, mellan en bildad europeisk man och en europeisk kvinna, än mellan en europeisk man och en neger tillhörande någon centralafrikansk stam." Lord Cromer (1911)"Majoriteten av kvinnor är (turligt nog för dem) inte speciellt besvärade av erotiska känslor av något slag." Sir William Acton (1857)
"Som ras betraktad är afrikanen underlägsen den vite mannen; underkastelse under honom är hans normaltillstånd. Vårt system, som betraktar afrikanen som underlägsen, vilar därför på en stor naturlag." Alexander Stephens (1861)

Snott, stulit, whatever från Statusstress av Alain de Botton
Kommentar:
Helt hysteriskt roligt fast även väldigt skrämmande.
2005-08-12
Det är inte konstigt att depression är en folksjukdom så som alla isolerar sina känslor
Ibland önskar jag att jag hade en klassad diagnos på mig, typ borderline personlighetsstörning. Men nu har jag inte det, jag är bara så vanlig! Det är som att leva i vakuum, jag går omkring i min egna lilla värld. Den är inte konstig eller annorlunda på något sätt, jag hallucinerar inte, jag skär mig inte(jag har liksom ingen anledning, även att det ibland verkar fascinerande på ett sätt), jag tar inga droger, inga paranoida tankegångar eller allvarlig dissociativ symptom, ingen intensiv vrede eller svårighet att kontrollera ilska. Varför inte? Jag är bara så lugn, jag är alldeles för klarsynt i mina tankar. Jag vill kunna släppa kontrollen inte bry mig om allt hela tiden, men jag är bara någon slags lightversion av ångest och psykisk ohälsa. Varför känner jag mig då så som jag gör? Jag vill inte vara i mitten längre, vill inte vara lite av varje. Den Gråa Massan lockar inte, jag vill känna något, ge mig något som känns, något man kan ta på, något fysiskt. Hur ska jag lyckas? Finns det ett svar i den nedåtgående spiralen av mörker och självdestruktivitet. Jag har svårt att tro det. Men ibland så önskar jag att man vågade gå den vägen, enbart för att få känna något. Kanske finns svaret i Den Gråa Massan, bli som dem andra. Men hur ska jag orka stå ut med mig själv. Det är obegripligt för mig hur folk bara kan "leva" så enkelt! Det behövs inte pengar för att köpa något av det som är nödvändigt för själen.
Kommentar:
Vet inte varför jag skrev det här.
2005-08-06

Alltihop är skräp men det får du inte säga högt, för då försvinner till och med skräpet och vi har ingenting kvar.

Kommentar:
Textraden är stulen ur Douglas Couplands bok "Alla familjer är psykotiska". Bilden föreställer ett konstverk av Douglas Coupland kallat "Royalties". US $1.00 sedlar och Hasselgrenar. Sedlarna är tuggade av konstnären som sedan formats till ett näste.
2005-08-02
Längtan, alltid denna längtan härifrån långt bort, långt långt bort.

2005-08-01
Så här känns det när jag vaknar på morgonen; som om hela världen har bombats med atombomber och jag är den enda som överlevt! Jag vet att när jag var liten så hade jag mardrömmar om att alla i hela världen hade förvandlats till levande skelett och for some reason så var jag den ende som inte hade blivit det.
Har slutat drömma om det men känslan är ändå kvar...
2005-07-27
Varför håller du på sådär? Varför måste du alltid värdera, jämföra och kontrastera ALLT i ditt liv! Jag trodde det var en manlig egenhet, men nu börjar jag undra om det kanske bara är en egenhet hos dig. Du har ett fantastiskt liv! Kan du inte försöka ta det lugnt?

Kommentar:
Jag har inget fantastiskt liv, det är bara en illusion.
2005-07-26
Så hur ska vi någonsin kunna bryta isen. Berätta för mig hur man bryter isen...

2005-07-25
Konstigt, ingen söndags-ångest igår. Kan inte påminna mig någon söndag jag INTE haft det. Undrar vad det kan bero på...
Det var som om jag hade glömt bort att tänka på den. Jag behövde inte tänka på den. Det fanns annat att tänka på...
2005-07-20
Det är naturlag. Barnflickor + pappa = porr
Kommentar:
Enligt Jude Laws snedsted så var det bevisat.
2005-07-14
Det är så kul att vakna och känna att man inte har lust med någonting. Känns som man lika gärna kan sitta och stirra rakt in i en vägg. Finns massa saker jag skulle kunna göra men kan inte förmå mig att ta mig tid! Det är som att det som var intressant och roligt igår är borta, det finns ändå där men betyder ingenting.
Ingenting betyder något dessa dagar.
2005-07-11
Ganska bra helg faktiskt! Orkar inte analysera sönder allting dock!
Kommentar:
Jag kan inte påminna mig om vad jag gjorde under den helgen så jag undrar vad som var bra, hmm.
2005-07-08
Min själ så ensam och långsam. Den hörs inte ens.
Jag menar lyssna! Lyssna till ljudet av när ett litet pojkhjärta krossas. Eller kanske snarare skrynklas ihop: tystare än viskningen i fjärilens dagdröm.Men inuti pojken är ekot bedövande.

2005-07-06
Jag hatar allt som böjs & går av

Ungefär 21749736ggr mumlade jag den textraden för mig själv idag!!!
Hatar Adecco...nu fick jag panikångest igen!!
2005-07-04
Förvånansvärt att man fortfarande har högstadieblicken kvar.
2005-07-03
Jag har ledsnat på att vänta på dom ständiga problemen med sömn.
Behöver nån som behöver mej.

2005-07-02
kpist, lite C4, en 747.
Det betyder ingenting.
Det är bara mord, mord, mord.
Du är själv redan död ändå
Dina tankar är i mig
Det finns så mycket som lockar.
Kniven finns där som ett rop i mörkret
Det ser så enkelt ut, ser så enkelt ut.
Det ser så jävla enkelt ut men är så fruktansvärt svårt
Jag förstår precis.
Det ska kännas, men jag är för feg, jag är för feg
Jag är så jävla feg.
Jag sänker mina ögonlock och slappnar av i en dröm, i en dröm som inte finns
Kommentar:
Det här lilla påhittet, dikten, skrev jag en ensam natt när jag var aspackad och i allmänt labilt tillstånd.
Sprit är inte bra, min moster brukar alltid tjata på mig att det inte är bra att dricka sprit. Jag vet det nu.
2005-06-30
Jag håller mig vid liv
2005-06-29
Det är nog ganska bra trots allt!!
2005-06-28
Teen angst när man är 23 borde vara förbjudet.
Matar min tinnitus, jättebra. Gör det ännu värre, idiot...
Lower Your Eyelids To Die With The Sun

Kommentar:
Det blev ju värre så nu är jag definitivt en idiot.
2005-06-25
Burn out or fade away?
Stod 3 meter ifrån Bruce Springsteen igår, utanför Grand Hotel!
2005-06-22
Kan man ha ångest som hobby?
2005-06-21
Vart är mitt autistiska hörn?
2005-06-13
Lutherska ångesten är total. Var inte glad för då händer det något ondskefullt men vad hjälper det.
Mental trötthet...
2005-06-11
Undra om det händer nåt kul snart
Och du håller så hårt när längtan blir svår så är jag din din din att ta med att ta ut att ta in i någonting nytt

2005-06-07
Nihilistens lilla ångestdagbok
Tänkare
Tänker alldeles för mycket, på gott och ont. Mest på ont! Oftast tror man att man är dödssjuk eller nåt pinsamt man sagt eller gjort, små obetydliga saker som i ett efterblivet perspektiv blir till något stort och okontrollerbart! Det här är en väldigt dålig egenskap som tar väldigt mycket energi! Detta ger upphov till ångest, negativ existensfilosofi!
Tid
Tid för mig är stressande. Eftersom jag tänker för mycket på olika saker, saker som jag ska göra, vad jag ska göra med mitt liv, vilka mål jag har(eller snarare inte har), tid som har slösats bort på meningslöst tänkande och inte så genomtänkta ideér! Jag mår illa av tanken att jag ska vakna upp en dag om 20 år för att undra vart livet har tagit vägen! Detta ger upphov till ångest, negativ existensfilosofi!
Framtid
Det här är essensen av allt det negativa i mitt liv. Jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö. Allt tänkande och den tidrädsla jag har bryter ner mig inför hotet om vad framtiden kan innebära, upphovet kommer uteslutet från dåtida handlingar! Detta ger upphov till ångest, negativ existensfilosofi!
Jag ville vara spirituell. En gnistrande personlighetmen det kräver att man har gener & anlag och det har inte jag

2005-06-05
Jag har blivit assimilerad. Stockholmssyndromet har slagit klorna i mig. Jag blev kidnappad och nu är jag dess följeslagare!

Inga kommentarer: